Meldpunt Moeilijke Taal
Veel mensen vinden het taalgebruik van bijvoorbeeld de Rijksoverheid, gemeente of andere organisaties te ingewikkeld.
Denk aan brieven, e-mails, websites of andere teksten.
Steffie heeft daarom naast de retoursticker het Meldpunt Moeilijke Taal opgezet.
Hier kun je melden welke brieven, e-mails, websites of andere teksten te moeilijk zijn.
Hoe werkt het?
-
Ontvang of lees je een ingewikkelde tekst?
Begrijp je een brief, e-mail, website of andere tekst niet door moeilijke woorden, lange zinnen of onduidelijke uitleg? -
Meld het
Vul het formulier in op het meldpunt. We vragen:-
Wie de tekst heeft gestuurd of waar je de tekst hebt gelezen.
-
Waar de tekst over gaat.
-
Waarom de tekst moeilijk is.
Je hoeft niets te uploaden.
-
-
Wij verzamelen meldingen
Als veel mensen dezelfde tekst, brief of mail lastig vinden, nemen we contact op met de organisatie. -
Samen verbeteren
We vragen organisaties hun teksten duidelijker te maken, zodat iedereen het begrijpt.